Mamy nagrodę MICE for Good za nasze działania ESG

Zrzut ekranu 2023-12-15 o 13.51.04.png

Nasze podejście w obszarze ESG zostało nagrodzone w kategorii MICE for Good konkursu MP iMPact Awards, organizowanego przez redakcję MeetingPlanner.pl. W finale znaleźli się także Fundacja Promocji Turystyki Kongresowej Convention Bureau – Wrocław z wydarzeniami „Green Evensts” oraz forum Meeting Industry Sustainability Forum MISF 2023 realizowane przez Travel Bidder.

– ESG dla wielu stanowi wyzwanie, my widzimy w nim szansę nie tylko biznesową, by zwiększać swoją przewagę konkurencyjną, ale przede wszystkim szansę, by tworzyć odpowiedzialne miejsce pracy i miejsce ważne dla społeczności zbudowanej wokół obiektów. Odpowiedzialność jest tym większa, że przy zarządzaniu dwoma takimi obiektami, jak Międzynarodowe Centrum Kongresowe oraz Spodek w Katowicach, skala naszych działań to poważne statystyki i liczby, które przekładają się na wymierne efekty. W skali roku odwiedza nas ponad 1 200 000 osób przy ponad 500. wydarzeniach w przestrzeni 70 000 m2. Dlatego, niezależnie od regulacji, wdrażamy różnorodne działania z obszaru zrównoważonego rozwoju, bo jesteśmy przekonani o ich ważności i celowości. Zarządzając strategiczną dla miasta marką i infrastrukturą czujemy odpowiedzialność za dobrobyt środowiska, pracowników, lokalnej społeczności i powiązanych przedsiębiorców – podkreśla Marcin Stolarz, prezes spółki PTWP Event Center, która zarządza katowickimi obiektami.

 Jury konkursu doceniło szereg działań z zakresu ESG, w tym w szczególności:

–  działalność merytoryczną (organizacja i współorganizacja eventów własnych, w których ESG jest wiodącym tematem, m.in. dwie edycje konferencji PRECOP czy ścieżki tematyczne podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, 4 Design Days),

działalność pro-środowiskową, czyli przyjętą politykę eko w zarządzaniu obiektami oraz podczas realizacji eventów, w tym od 2024 roku przejście wyłącznie na energię z OZE (we wrześniu 2023 spółka PTWP Event Center podpisała umowę z firmą Respect Energy na dostarczanie zielonej energii – dzięki temu roczna produkcja CO2 w MCK i Spodku zostanie zredukowana o 5 044 956 kg),

zaangażowanie w lokalne inicjatywy oraz budowanie sąsiedzkiej społeczności zarówno z mieszkańcami, jak i ze środowiskiem samorządowym, biznesowym, naukowym (m.in.: aktywności dla lokalnej społeczności: bogata oferta tzw. satelit Spodka – aktywności dla mieszkańców na lodowisku i sali gimnastycznej; udostępnienie w ramach konceptu kulinarno-rozrywkowego Centrum Kato zielonej przestrzeni znajdującej się pomiędzy Spodkiem i MCK, czynnej od maja do września, a także działania na rzecz lokalnych tradycji: organizacja Międzynarodowych Targów Gołębi wpierających część kultury regionu wpisaną na Krajową Listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego, organizacja Katowickiego Klubu Kolacyjnego propagującego nową kuchnię śląską oraz spacery architektoniczne po Spodku – ikonie polskiej architektury).

Finał konkursu i uroczyste ogłoszenie laureatów odbyło się 12 grudnia br., podczas spotkania liderów branży „MP Impact: summit, awards, report”, w Centrum Nauki Kopernik. MP Impact Awards to pierwszy konkurs poświęcony inicjatywom, kampaniom, wydarzeniom, które mają wpływ na funkcjonowanie i rozwój branży spotkań i wydarzeń.

×
Spodek w Katowicach › Skocz do Spodka